torsdag 11 februari 2010

Dagens Högtalare B&W 603

Ja just det, jag hittade ett par kandidater till högtalare som jag tror skulle passa Mackan (jag hade ju ett konsultuppdrag att utföra). Egentligen hade jag inte alls tänkt just dessa, men nu blev det lite smidigt att de fanns på Vasavägen här i Linkan. För de 2700kr som de betingade så låter de helt ok! Högtalaren är en 2,5-vägs historia med diskant, 7" kevlar mellan/baselement plus en passiv 7", en slavbas alltså. Jag läste att någon gnällde på detta och menade på att den senare generationen S2 som har ett "riktigt" element skulle vara ett stort lyft, men jag måste säga att jag nog gillar speciellt basen i denna den första generationen. Rent teoretiskt så borde det innebära en mer lättdriven högtalare dessutom. Ska bli intressant att se hur det presterar ihop med XTZ-förstärkaren/cd´n.